Schrader på Automechanika Digital Plus 2021

Schrader presenterar en Ny gummi- Gummiventil-in EZ-sensor ® GO (Art.nr. 1210-GO1) på Automechanika Digital Plus

Schrader TPMS Solutions, fordonsmarknaden för Sensata Technologies, ser fram emot att träffa sina kunder både virtuellt och personligen på Automechanika Digital Plus i Frankfurt från 14 september till 16 september 2021. Världens ledande inom TPMS kommer att presentera en Ny gummi- Gummiventil version av EZ-sensor ® GO, liksom det Ny Tech450 TPMS programmeringsverktyg .

EZ-sensor ® GO med Gummiventil-in ventil av gummi Nya produkter Schrader

EZ-sensor ® GO, Schraders programmerbara sensor som kommer förprogrammerad för utvalda märken , finns nu med en Gummiventil-in fast vinkel ventil (Art.nr. 1210-GO1). Gummiventil sensor har samma fördelar som Aluminiumventil och är lämplig för fordon med hastigheter upp till 210 km/h.

”Ända sedan lanseringen 2020 har EZ-sensor ® GO-linjen varit en stor framgång bland workshops. Installatörer får fördelarna med ett smalt lager genom att använda en programmerbar lösning, men har också en extra fördel att serva TPMS ännu snabbare eftersom Ingen programmering krävs för utvalda fordonsapplikationer. Att lägga till en Gummiventil version till linjen var en logisk fortsättning och vi tror att det kommer att bli en stor framgång bland europeiska kunder. ” - säger Alexander Baumann, försäljningschef på Schrader.

Bunt och spara med Tech450 TPMS -verktyg

Dessutom har Schrader nyligen utökat sina TPMS programmeringsverktyg och sensor bunt portfölj genom att tillsätta Tech450 TPMS verktyget drivs av BARTEC. Tech450 är ett WIFI- och Bluetooth -aktiverat programmeringsverktyg som:

• Programmerar alla Schrader -sensorer
  • Läser alla TPMS -sensorer
  • Levereras med en gratis 3-årig mjukvaruuppdateringslicens
  • Inkluderar OBDII -modul och dockningsstation med trådlös laddning
  • Levereras med en 2,8 ”färgskärm och användarvänlig ikonbaserad meny

Schrader ser fram emot att träffa sina kunder personligen i Hall 3 Booth E58 från den 14-16 september, samt att träffa dem praktiskt taget med Automechanika Digital Plus Online Portal ! För mer information om Schrader och dess Produkter , besök webbplatsen www.SchraderTPMS.com

Om Schrader
Schrader, ett varumärke av Sensata Technologies, är världens ledande tillverkare av tryck övervakningssystem (TPMS) för bil-, tunga fordon och fordon off-road. Schrader är en pionjär inom TPMS, en fordonssäkerhetsfunktion som nu är standard på alla bilar och lätta lastbilar som säljs i USA, EU och Kina. Schraders direkta TPMS -teknik finns i över 50 procent av de globala OEM -fordonsplattformarna. Mer information finns på SchraderTPMS.com.

Om Sensata Technologies
Sensata Technologies är ett ledande industriellt teknikföretag som utvecklar sensorer, sensorbaserade lösningar, inklusive styrenheter och programvara, och andra verksamhetskritiska Produkter för att skapa värdefull affärsinsikt för kunder och slutanvändare. I mer än 100 år har Sensata tillhandahållit ett brett utbud av skräddarsydda, sensorrika lösningar som möter komplexa tekniska krav för att hjälpa kunder att lösa svåra utmaningar inom fordons-, tunga fordons- och terräng-, industri- och flygindustrin. Med mer än 19 000 anställda och verksamhet i 14 länder hjälper Sensatas lösningar till att göra Produkter säkrare, renare och effektivare, elektrifierade och anslutna. För mer information, besök Sensatas webbplats på www.sensata.com.

News Products News Products

Products