Sensata Technologies utser Ny chef för affärsenheten Aftermarket

Russ Stebbins Headshot20/08/2020

Sensata Technologies, ett globalt industriellt teknikföretag och en ledande leverantör av sensorrika lösningar, är glada att kunna meddela utnämningen av Russ Stebbins till General Manager för Global Aftermarket Business Unit. Russ utnämning spelar en avgörande roll för att stödja Sensatas kontinuerliga tillväxtstrategi och driva dess ledande ställning på eftermarknaden för bilar.

Stebbins går med i Sensata med över 25 års erfarenhet av fordon. Under det senaste decenniet har han haft eftermarknadsledande positioner med välkända varumärken som TRW, Lumileds och Akebono Brake Corporation. Dessutom är Russ en nuvarande styrelseledamot i Automotive Sales Council.

"Jag är glad över att få vara en del av Sensatas eftermarknadsfamilj - vi har en historia av imponerande tillväxt med vårt flaggskeppsmärke Schrader och en ljus framtid framför oss." säger Stebbins. ”Jag är ödmjuk att arbeta med detta expertteam för att fortsätta föra Sensatas OE -expertis till eftermarknaden. Jag är säker på vår förmåga att förverkliga den fulla potentialen i vår nuvarande TPMS verksamhet liksom många andra OE-ledande Produkter Sensata erbjuder.”

Kelly Sadler, tidigare General Manager, har beslutat att gå vidare med en annan möjlighet inom företaget och leder integrationen av PRECO, en ledande leverantör av radarlösningar och ett nyligen förvärv av Sensata. Kelly har spelat en central roll under de senaste två åren för att utöka Sensatas produktportfölj efter marknaden globalt.

”Stort tack till Kelly för hennes ledarskap under de senaste 2 åren och hennes stöd med min ombordstigning till denna roll. Jag önskar henne lycka till i framtiden, säger Stebbins.